Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elfogadom

Hogyan válasszon alkoholszondát vendéglátóipari dolgozók ellenőrzéséhez?

A vendéglátás minősége a munkatársakon múlik

Az éttermekben, bárokban, szállodákban és rendezvényhelyszíneken a dolgozók koncentrációja, reakcióideje és felelősségteljes hozzáállása közvetlenül hat a vendégélményre. Alkoholos befolyásoltság – még kis mértékben is – lassabb reakcióidőt, hibás döntéseket és veszélyes helyzeteket okozhat.

Ezért egyre több vendéglátóhely alkalmaz rendszeres, műszakkezdés előtti alkoholszint-ellenőrzést, hogy garantálja a szolgáltatás biztonságát és minőségét.


 

Miért fontos a rendszeres mérés a vendéglátóiparban?

  • Vendégbiztonság – A józanság alapvető feltétele a balesetmentes munkavégzésnek.

  • Szolgáltatás minősége – Az alkohol rontja a koncentrációt, a figyelmet és a kommunikációs készséget.

  • Munkáltatói védelem – Vitás eseteknél bizonyító erejű lehet a dokumentált mérés.

  • Megelőzés – A rendszeres ellenőrzés csökkenti a munkaidő alatti alkoholfogyasztás esélyét.


 

Milyen szondát érdemes használni?

A vendéglátóhelyek jellemzően kétféle szondatípust használnak:

  1. Fúvóka nélküli, gyorsmérő szondák – nagy létszám esetén, gyors műszakkezdés előtti ellenőrzéshez.

  2. Fúvókás, nagy pontosságú szondák – kisebb létszámnál, ha kiemelt a pontosság fontossága.

 

Tapasztalataink szerint a következő modellek váltak be:

Modell Napi mérés mennyisége Fő előny
Sentech ALP-1 20–50 mérés Gyors, pontos, strapabíró
Sentech ALP-1 BT   50+ mérés Adatnaplózás, Bluetooth, nyomtató-kompatibilis   
Sentech AL6000 5–15 mérés Kompakt, egyszerű kezelés

 

Kalibrálás – a pontosság alapja

A vendéglátóhelyek forgalmas üzemeltetése során a szondák folyamatos terhelésnek vannak kitéve. A megbízható működés érdekében ajánlott 6 havonta vagy a készülék jelzése alapján elvégezni a kalibrálást. A folyamat dokumentálása segít jogi viták megelőzésében is.


 

Összefoglalás – a rendszeres mérés előnyei a vendéglátásban

Előny Hatás
Biztonság növelése Balesetek és hibák megelőzése
Szolgáltatás minősége Vendégelégedettség javítása
Jogi védelem Vitás helyzeteknél bizonyítható
Munkafegyelem javítása Csökkenti a szabályszegést és a kockázatos viselkedést

 

Mit tegyen most?

Ha szeretné biztosítani, hogy vendéglátóhelyén minden műszak biztonságosan és magas színvonalon kezdődjön:

 

< VISSZA

 

Tartalomhoz tartozó címkék: blog-cikk